Sprekers

Koen de Jong

Koen de Jong

Koen de Jong is een vaste gastspreker op het private label congres en dat is niet voor niets. De oprichter van IPLC Europe heeft als manager en als consultant zeer ruime ervaring opgedaan in de internationale private label wereld. Als geen ander is hij op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van de marketing van huismerken en de ontwikkelingen in de private label industrie. Hij staat bekend om zijn scherpe en kritische inzichten. In zijn lezing “Het gevecht om schaalgrootte” gaat hij dieper in op de vraag hoe private label bedrijven trachten te groeien en waarom internationalisering en schaalgrootte kan leiden tot duurzame concurrentievoordelen.

 
Harry Homs

Harry Homs

Harry Homs is sinds 2004 commercieel directeur bij Intersnack Nederland. Daarvoor bekleedde hij diverse commerciële functie bij bedrijven als Perfetti van Melle en Bols Wessanen. Intersnack is met een omzet van ruim 2 miljard euro een van de leidende producenten op het gebied van noten & snacks in Europa. Ook in Nederland is Intersnack het afgelopen decennium snel gegroeid. In zijn lezing “De Noot(d)zaak voor schaalgrootte in Noten & Snacks” zal Harry Homs zijn visie geven op de categorie snacks & noten en de rol die private labels en merken spelen bij de ontwikkeling van de categorie.

 
Prof. Dr. Laurens Sloot

Prof. Dr. Laurens Sloot

Prof. Dr. Laurens Sloot is hoogleraar Retail Marketing en oprichter van EFMI Business School. Laurens schreef in 1997 al een boek over Private Labels met het oog op de sterke groei van huismerken en hard discounters. In 2000 was hij mede-auteur van het veel geciteerde wetenschappelijke artikel “Strategic Reactions of National Brand Manufacturers towards private labels”. In zijn lezing “Waarom de PL-industrie leidend gaat worden in food productie” zal hij ingaan op de vraag welke ontwikkelingen de PL-industrie heeft doorgemaakt de afgelopen decennia en waarom de PL-industrie komende decennia ook het A-merk gaat produceren.

 
Jeroen van den Heuvel

Jeroen van den Heuvel

Jeroen van den Heuvel is managing director van Oppenheimer Europe. Oppenheimer begeleidt bedrijven bij fusie en overname trajecten. Jeroen is een van de meest ervaren M&A-adviseurs binnen de international food sector en weet van menige deal de “hoed en de rand”. In zijn lezing “M&A ontwikkelingen in de Europese food industrie” zal hij dieper ingaan op de drijvers achter de consolideringsslag en de wijze waarop M&A waarde kan creëren voor PL-bedrijven. Ook gaat hij dieper in op de vraag welke multiple waardering er tegenwoordig betaald wordt voor private label bedrijven en waarom de multiples de laatste jaren zo gestegen zijn.

 
Kees Krikke

Kees Krikke

Als voormalig CEO van Drie Mollen sinds 1818 en De Banketgroep heeft Kees Krikke diverse consolidatieslagen meegemaakt. Maar kloppen de synergiën die er op papier te behalen zijn ook in de praktijk? Welke concrete voordelen vallen er te behalen bij een verdubbeling of verviervoudiging van de omzet? En zitten die vooral in de overhead, het management of in de inkoop? En wat zijn de valkuilen bij dit soort processen. Een van de meeste ervaren FMCG-mensen van Nederland - Kees Krikke - deelt zijn visie op de zin en onzin van het belang van schaalgrootte in de food industrie.

 
Gemma Schneemann

Gemma Schneemann

Gemma Schneemann is sinds 2014 Marketing Directeur bij Sligro Foodservice. Voor die tijd heeft zij 15 jaar bij Metro Cash&Carry gewerkt, zowel binnen als buiten Nederland. In 2005 vertrekt Gemma naar Polen waar zij 5 jaar bij Makro Polen heeft gewerkt als hoofd Marketing. In 2010 verhuist zij met haar gezin naar Duitsland om voor Metro Duitsland dezelfde positie te bekleden. Na een jaar strategische marketing te hebben gedaan op het hoofdkantoor van Metro Cash&Carry besluit Gemma om terug te keren naar Nederland. Bij Sligro is Gemma verantwoordelijk voor o.a. eCommerce, MarkCom en CatMan.

 
Hermann Sievers

Hermann Sievers

In zijn lezing zal Hermann Sievers - auteur van het boek Marketing for Handelsmarken - ingaan op de laatste ontwikkelingen van Lidl & Aldi in Duitsland en de rol die private labels binnen hun concept spelen. Ook gaat Sievers in op de recente trend in Duitsland dat hard discounters ook A-merken in hun assortiment opnemen. Is dit beleid effectief, leidt dit tot prijserosie en hoe reageren service retailers als Edeka en Rewe op de hard discount challenge? Sievers heeft een brede achtergrond in de food sector. Hij heeft gewerkt bij fabrikanten als Unilever en Philip Morris, als aan de retailzijde bij Edeka. Daar was hij 3 jaar private label manager en 8 jaar national marketing manager bij Edeka. Op dit moment is hij partner Germany bij IPLC.

 
Leo Kivits

Leo Kivits

Leo Kivits is sinds 2000 aan EFMI Business School verbonden als Hoofddocent Retail Management. Daarvoor heeft hij lange tijd in de directie gezeten van de Vendex Food Groep en de Groenwoudt Groep. Ook heeft hij gewerkt in interim-directiefuncties bij Interbrew en het toenmalige Interpharm. In de periode 2010-2015 was hij tevens voorzitter van Superunie. Hij staat bekend als een op en top retaildier die de actuele retailontwikkelingen op kritische wijze beschouwt. Voor EFMI is hij kerndocent van de succesvolle opleiding Commercieel Management en tevens is hij de dagvoorzitter van het Private Label Congres.

 

Organisatie

Locatie

Buitenplaats Amerongen
Drostestraat 12
3958 BK Amerongen

Partner worden?

Neem voor meer informatie contact op met onze accountmanager van Foodmagazine.
Jacco Freriksen
E: jaccofreriksen@vakmedianet.nl
T: 06-10 20 35 55

Contact

Heeft u vragen of wilt u meer informatie over het congres? Neem dan hier contact met ons op.
Vakmedianet gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie over het gebruik van cookies.